حیثیت یزدی ها   بازیچه صدا و سیما
www.bahareno.ir
emami41@yahoo.com

* ضمن محکوم نمودن این اقدام نادرست، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان و کشور به ویژه اخبار 20:30 انتظار دارد، خطای آشکار و موهنانه خود را که منجر به بی حرمتی به مردم یزد و این مدیر خدوم گردیده به نحو شایسته اصلاح نموده و از مردم هوشمند، صادق، درستکار، مومن و متعهد یزد به طور صریح و رسمی عذرخواهی نمایند.

* از سایر مسئولان استانی همچون استاندار و مسئولان شورای فرهنگ عمومی انتظار می رود با واکنشی شایسته، از شان و شخصیت یزدی ها و فرهنگ والای مردم این خطه دفاع نمایند تا این عناصر ارزشمند دستخوش جریان های غیرحرفه ای و غیراخلاقی و ناکارآمدی ها و بی تدبیری مسئولان صدا و سیما نگردد.

از گذشته های دور تا کنون «یزدی ها» به لحاظ واقعیت های انکارناپذیر جامعه ، همواره به مردمانی مومن، سخت کوش، صادق، درستکار و مطمئن مشهور بوده اند و دیگران هماره برای یزد و یزدی ها حساب خاصی بر مینای اطمینان و اعتماد قلبی باز می کنند.
متاسفانه اقدام مشمئز کننده صدا و سیمای استان و کشور و به ویژه اخبار 20:30 در روزهای گذشته پیرامون موضوع انتقال خون در یزد، بدون رعایت چهارجوب های اخلاق حرفه ای، حیثیت و آبروی مردم مومن و مدیران سختکوش، صادق و خدمتگزار یزدی را نشانه رفته است.
گزارش غیر اخلاقی و غیر حرفه ای صدا و سیما که بر مبنای اصرارهای بیجای خبرنگار صدا و سیمای استان یزد و تاکید وی بر صحنه سازی های کاذب از یک سو و قصد همکاری صادقانه مدیر خدوم و زحمتکش وقت سازمان انتقال خون یزد با صدا و سیما ، صورت گرفت ، می توانست با درایت، تدبیر و رفتار عقلانی مدیران صدا و سیمای استان یزد و مسئولان ذیربط در مرکز از بروز چنین فاجعه اخلاقی و خدشه دار ساختن اذهان عموم مردم و به ویژه یزدی ها پیشگیری نماید، اما جفایی بر فرهنگ عمومی وارد آمد که جبران آن به سختی ممکن است.
صدا و سیمایی که قرار بود برای ملت ، دانشگاه باشد، در این اقدام غیر مسئولانه و ظالمانه ، با رفتاری غیر حرفه ای، تمامی نکات برجسته یزدی ها و شاخص های برجسته و کم نظیر خدمت رسانی آنان را به مسلخ برد و قربانی ندانم کاری ها و اقدامات موهن خود کرد.
ماجرا بدین قرار بود که به مناسبت هفته انتقال خون گزارشگر مزبور که برای تهیه گزارش از سازمان انتقال خون و جریان خون گیری، قبلا برای ساعت 11 صبح هماهنگی بعمل آورده بود، ساعت 9 صبح به این سازمان مراجعه می کند و به رغم مخالفت مسئولان، با اصرار سعی در تهیه گزارش می نماید که مسئولان این سازمان نیز صرفا با قصد همکاری برای ترویج رفتار خداپسندانه اهدای خون، با کارگردانی گزارشگر مزبور در برابر دوربین صدا و سیما حاضر می شوند تا گزارشگران صدا و سیما به برنامه بعدی خود برسند!
خبرنگار مزبور به تصاویری با مضمون خون دادن احتیاج داشته و از مسئولان درخواست كمك كرده و از آنان ‌خواسته ‌در اقدامی نمادین به روی تخت بخوابند و این طور نشان دهند كه در حال خون دادن هستند و هنگامی كه مدیر كل به واسطه صداقت برای همکاری در حال اجابت درخواست آقای خبرنگار بوده،‌ خبرنگار به سمت آن‌ها می‌رود، چسب را از روی دستان آنان می‌كند و به مخاطبان این طور نشان می‌دهد كه آقای مدیركل خون نمی‌دهد و مثلاً سر مردم را كلاه می‌گذارد. كه البته لو رفتن این ماجرا بر بهت ناشی از تصاویر اولیه افزود.
از سوی دیگر اقدام عجولانه و تند مسئولان کشوری سازمان انتقال خون بر مبنای این گزارش خلاف واقع و غیراخلاقی، و حمایت نکردن از مدیر خدوم و متعهد خود، خدمتگزاران این مجموعه و سایر دستگاههای اجرایی و خدمت رسان را به تعجب و تاسف واداشته است. تاسف برانگیزتر این که اقدام شایسته مدیر مزبور در اعتماد به خبرنگار ، ساده اندیشی خوانده شد و مورد توبیخ قرار گرفت!
انعکاس ناشایست و خلاف واقع و غیر حرفه ای این گزارش افزون بر این که موجب خدشه دار شدن حیثیت و آبروی مدیر این مجموعه خدمت رسان که از جمله مدیران متعهد، سخت کوش و برجسته یزد شد، رفتار غیرمسئولانه صدا و سیما تشویش اذهان عمومی مردم کشور را پیرامون مردم متعهد دارالعباده و دارالعلم و همچنین برانگیخته شدن موج نارضایتی مردم این خطه کویری شده است.
این در حالی است که استان یزد جزو استان های ممتاز در زمینه اهدای خون است و از هر 100 هزار نفر در استان يزد 37 نفر اقدام به اهداي خون مي‌كنند ولی اين تعداد در سطح كشور 25 نفر از هر 100 هزار نفر است.
به سهم خود ضمن محکوم نمودن این اقدام نادرست، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان و کشور به ویژه اخبار 20:30 انتظار دارد، خطای آشکار و موهنانه خود را که منجر به بی حرمتی به مردم یزد و این مدیر خدوم گردیده به نحو شایسته اصلاح نموده و از مردم هوشمند، صادق، درستکار، مومن و متعهد یزد به طور صریح و رسمی عذرخواهی نمایند.
بی شک تاخیر در چنین اقدامی ، بی اعتمادی موجود بین مردم و این رسانه روز به روز گسترده تر خواهد شد و آثار زیان بار آن بر فرهنگ عمومی و اخلاق وارد خواهد شد و دیگر تبعات آن خیر قابل محاسبه خواهد بود.
همچنین از سایر مسئولان استانی همچون استاندار و مسئولان شورای فرهنگ عمومی انتظار می رود با واکنشی شایسته، از شان و شخصیت یزدی ها و فرهنگ والای مردم این خطه دفاع نمایند تا این عناصر ارزشمند دستخوش جریان های غیرحرفه ای و غیراخلاقی و ناکارآمدی ها و بی تدبیری مسئولان صدا و سیما نگردد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا